سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزودی فتنه هایی می آید که انسان، صبح با ایمان برمی خیزد و شب بی ایمان می گردد؛ جز آنکه خداوند او را با دانش زنده کرده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوریو اوگا، رییس پیشین سونی که با طراحی فورمت دیسک فشرده (CD) به تحول صنعت موسیقی کمک کرد، در سن 81 سالگی درگذشت.

وی که فارغ‌التحصیل مدرسه موسیقی بود، از سال 1982 تا 1995 به عنوان رییس در سونی خدمت کرد و تحول این سازنده الکترونیکی به غول سرگرمی جهانی را که موسیقی، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌یی را تحت پوشش قرار داد، هدایت کرد.

اوگا که استعدادش زمانی که یک دانش‌آموز بود و درباره کیفیت یک نوار ضبط ساخت شرکت مادر سونی شکایت کرد، کشف شد، روز شنبه درگذشت.

در کنار طراحی فورمت CD، اوگا مذاکرات سونی با شرکت سی بی اس در سال 1968 را که به شکل‌گیری شرکت سی بی اس سونی ریکوردز منتهی شد، هدایت کرد.

تصمیم او برای خرید "کولومبیا پیکچرز" به مبلغ 3.4 میلیارد دلار در سال 1989 موقعیت سونی به عنوان غول سرگرمی را تحکیم کرد.

وی هم‌چنین لوگوی شرکت سونی را طراحی و بر ورود دیرهنگام سونی به بازار بازی نظارت کرد.

اوگا در سال 1993 شرکت سونی کامپیوتر اینترتینمنت را در صنعت بازی راه‌اندازی کرد که تحت تسلط شرکت‌های قدرتمندی مانند نینتندو و سگا بود.

با وجود بدبینی موجود حتی در داخل سونی، کنسول بازی پلی‌استیشن در سال 1994 عرضه شد و اخیرا به بخش اصلی از کسب و کار این شرکت تبدیل شده است.

تحت ریاست اوگا، سونی صنعت موسیقی را با فورمت CD که در سال 1982 به همراه "رویال فیلیپس الکترونیکس" طراحی کرد، متحول ساخت.

ژاپن از دستاوردهای اوگا با اعطای برخی از برترین نشانهای این کشور به وی، تجلیل کرد و فرانسه نیز به وی نشان لژیون دونور داد.

سونی اعلام کرد پس از یک مراسم خصوصی، یادبودی را برای وی در شرکت برگزار می‌کند.