سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفت است از رشگ بران که غافلند از تندرستى مردمان . [نهج البلاغه]

شرکت AMD از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های رایانه‌ای دنیا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده اعلام کرد قصد خرید مجوز استفاده از پردازنده‌های ARM را ندارد و همچنان قصد دارد نسل جدید تراشه‌ها و پردازنده‌های خود برای رایانه‌های لوحی را مبتنی بر معماری x86 به تولید برساند.

شرکت AMD در بیانیه خود توضیح داد که هم‌اکنون به دنبال استفاده از مجوز پردازنده‌های ARM نیست. "جان تیلور " در این خصوص گفت با وجود محبوبیت پردازنده‌های ARM برای رایانه‌های لوحی که به صورت همزمان پردازنده‌های مرکزی رایانه‌ای و پردازنده‌های گرافیکی را شامل می‌شوند، شرکت AMD هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این پردازنده‌ها ندارد.

تیلور که مدیریت بازاریابی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری AMD را برعهده دارد، توضیح داد که این شرکت هم‌اکنون پردازنده‌های خود را مبتنی بر معماری x86 به تولید می‌رساند و در نظر دارد طی سال آتی نخستین تراشه‌های ویژه خود برای رایانه‌های لوحی مبتنی بر پردازنده x86 را وارد بازار کند.

او در این خصوص گفت: «ما با سری پردازنده‌های x86 خود موفقیتی بزرگ را پیش‌رو داریم و در تلاشیم با تاکید بر این پردازنده‌ها، بتوانیم سهم خود در بازار جهانی رایانه‌های لوحی را افزایش دهیم».

لازم به ذکر است، طی هفته گذشته شایعاتی مبنی بر تمایل شرکت AMD به استفاده از مجوزهای شرکت ARM منتشر شده بود. این شایعات پس از آن منتشر شد که منابع آگاه اعلام کردند "جِم دِیویس" مدیرعامل شرکت ARM قصد دارد طی کنفرانس توسعه‌دهندگان محصولات AMD که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، سخنرانی کند.