سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی نیاموزد، در بزرگسالی پیش نیفتد . [امام علی علیه السلام]

با پیشرفت روزافزون صنعت IT و افزایش هرچه بیشتر پهنای باند اینترنت در اختیار شرکتها، ارگانها و کاربران عادی، روشهای انتقال داده های تصویری نیز دستخوش تغییرات عمده ای شده است. امروزه با فراگیر شدن شبکه های انتقال داده فیبرنوری که چون شبکه های تار عنکبوتی در حال افزایش است دیگر استفاده از ابزارهایی مانند SNG و OBVan در داخل شهرها و مکانهایی که امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت وجود دارد، مقرون به صرفه به نظر نمی آید، چراکه هزینه های اجاره فرکانس، هزینه اولیه بسیار بالای تجهیزات و تعمیرات و نگهداری و همچنین نیروی انسانی متخصص همراه آن برای بسیاری از برودکسترها کمرشکن می نماید. اما با دانش اندک فنی و دسترسی به اینترنت پرسرعت می توان خط ارتباطی مناسبی را برای انتقال تصویر ایجاد نمود.

 

 

در ادامه روش استفاده از برنامه هایWinrar و FileZilla برای ارسال تصویر از طریق اینترنت و پروتکل FTP شرح داده خواهد شد:

استفاده از برنامه Winrar

برای ارسال فایلهای ویدئویی از طریق اینترنت و استفاده بهینه از زمان و پهنای باند، باید گزارشها را با پس از تدوین توسط برنامه Winrar به قطعات کوچکتر تقسیم کرده ارسال نمایید. بدین ترتیب با ارسال چند فایل بطور موازی از پهنای باندی که در اختیار دارید به بهترین وجه استفاده می کنید. برای تقطیع گزارش تدوین شده به روش زیر عمل کنید:

1- وارد پوشه ای که گزارش را Export کرده اید بشوید و روی فایل مورد نظر کلید راست ماوس را بزنید تا مطابق شکل منوی زمینه باز شود. اکنون روی گزینه Add to archive (که آیکون چند کتاب در مقابل آن می باشد) کلیک نمایید:


2- در پنجره Archive name and parameters به ترتیب شماره های شکل زیر، تنظیمات را وارد کنید. ابتدا نام Archive name با نام فایل گزارش یکی باشد، نوع فایلهای خروجی برنامه rar باشد، گزینه Compression method باید Store انتخاب شده باشد و حجم وارد شده برای هر تکه فایل وارد شده باشد.

نکته: این حجم بر اساس حجم فایل اصلی می تواند متغییر باشد. مهم این است که توازنی بین تعداد فایلها و حجم قطعات بر قرار گردد. بهتر است تعداد فایلها برای گزارشهای خبری، بین 10 تا 15 فایل باشد تا هم هنگام ارسال دچار سردرگمی نشوید و هم حجم مناسبی برای هر قطعه در نظر گرفته شده باشد.

3- در نهایت فایلهای تقطیع شده مطابق شکل در کنار فایل اصلی قرار می گیرد. توجه کنید که هنگام ارسال تنها فایلهای تکه شده ارسال شود و فایل گزارش اصلی نیازی به ارسال ندارد.

استفاده از برنامه FileZilla

ابتدا برنامه را از این آدرس اینترنتی بارگذاری (Download) نمایید و پس از بارگذاری برنامه آن را نصب نمایید.

برای استفاده از برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه Filezilla را باز نمایید و از منوی فایل، روی گزینه Site Manager در بالا سمت چپ کلیک کنید:

2- در پنجره Site Manager، روی کلید New Site کلیک نمایید:

3- همانطور که مشاهده می کنید، یک سایت در لیست سمت چپ اضافه شده است. نام دلخواهی را برای سرور مقصد انتخاب کنید. در مرحله بعد، آدرس IP داده شده را درمحل Host وارد کرده و مطابق شکل بخشهای مختلف را به ترتیب شماره ها تکمیل نمایید.

4- با کلیک بر روی مثلث کوچک مقابل آیکون Site Manager لیست سرور هایی که در این برنامه تعریف شده اند، نمایش داده می شود. که با کلیک بر روی نام سایت مورد نظر برنامه به آن سرور وصل می شود. در شکل اطلاعاتی در رابطه با بخشهای مختلف پنجره برنامه ذکر گردیده است.

برگه های مشخص شده در قسمت سمت چپ و پایین به ترتیب مربوط به فایلهای آماده در صف ارسال (برگه1)، فایلهایی که ارسال آنها با مشکل مواجه شده است(برگه 2) و فایلهایی که با موفقیت ارسال شده است (برگه 3) می باشند.

5- پس از اتصال به سرور مقصد، از محل ذخیره فایلهای ویدئویی (که در شکل نمایش داده شده است)، فایلهای خود را با کشیدن و رها کردن توسط ماوس، به محل مورد نظر در سرور مقصد انتقال دهید و منتظر بمانید تا کلیه فایلها بطور کامل منتقل شوند.

6- در پایان تعداد و حجم فایلهای ارسالی را با تعداد و حجم فایلهای موجود در رایانه مبدا مقایسه و از یکی بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.