سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندی که از دانشش استفاده می شود، از هزار عابد بهتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

مقدمه

SAMMA Solo محصولی ارائه شده از شرکت Front Porch به منظور پشتیبانی از چرخه مهاجرت مدیا با تبدیل نوارهای آنالوگ به فایل های دیجیتال می باشد. Solo از فرمت های دیجیتال همچون JPEG2000 ،H.264 (MPEG-4) ،IMX ،MPEG2 ،Flash ،Quick Time و Windows Media پشتیبانی می کند. در Solo امکاناتی به منظور تعریف فرآیند کاری و کنترل کیفیت پیاده سازی شده است. همچنین امکان تعریف الگوهای از پیش تنظیم شده توسط کاربران مجاز به سهولت در استفاده از Solo افزوده است

SAMMA Eye امکان بررسی 6 پارامتر صدا یا تصویر را در حین انتقال مدیا فراهم می سازد. بدین ترتیب نیاز به کاربر حرفه ای برای کنترل کیفیت محتوا از طریق مشاهده حضوری کاهش می یابد. با آستانه گذاری (Threshold) و اعلام پیام های خطا می توان به طور اتوماتیک از انتقال محتواهایی که مشخصات استاندارد موردنظر را ندارند، جلوگیری به عمل آورد و در زمان و فضای ذخیره سازی صرفه جویی کرد. پس از اتمام انتقال مدیا، پارامترهای مهم اندازه گیری شده شامل

RGB video levels, audio levels, dropouts and RF, input level and servo lock

متناسب با تایم کد سپری شده، در قالب گراف هایی به کاربر نمایش داده می شود. Solo به همین منظور ابزار Metedata Viewer خود را ارائه داده است. همچنین تمام متادیتای تولیدشده در قالب یک XML ذخیره می شود. این XML دربردارنده در حدود 200 فیلد داده ای است که 38 فیلد آن مربوط به پارامترهای اندازه گیری هر فریم ویدئو است.

در انتها Solo‌ می تواند مراحل پس از انتقال را همچون SHA-1 checksum برای کنترل درستی انتقال دیتا و اطلاع رسانی به کاربر از طریق ایمیل یا SMS‌ انجام دهد. یک کاربر می تواند از طریق یک رابط کاربری به طور یکپارچه چندین Solo را مدیریت کند.

چرخه کاری انتقال مدیا

1) مرحله SAMMA Prep

ابتدا باید بارکدهای مدیا درون دیتابیس Solo‌ وارد شود. اینکار می تواند از طریق SAMMA PrepCart یا با وارد کردن بارکدها از دیتابیس های قدیمی صورت گیرد. بدین ترتیب نوارها به ترتیب درون VTR قرار گرفته و نوار از نظر فیزیکی مثلا تاخوردگی نوار ارزیابی کیفی میشود. درصورتیکه امکان انتقال وجود نداشته باشد به کاربر اعلام میشود.


2)مرحله SAMMAClean

برای کاهش میزان خرابی های نوار انجام عملیات Cleaning ضروری می نماید. در این مرحله برخی از مشکلات فیزیکی نوار همچون کشیدگی نوار که به طور بالقوه عموما وجود دارند، برطرف میشوند. این کار از طریق دو سنسور نوری که در دو جهت یکی رو به جلو و دیگری رو به عقب صورت می پذیرد. Cleaner از نوارهای بتاکم، یوماتیک و VHS پشتیبانی می کند.


3) SAMMASolo

دارای یک موتور آنالیزکننده است که می تواند پارامترهای بحرانی سیگنال را اندازه گیری کند. Analysis Engine می تواند برخی از تصحیحات مانند کاهش نویز، تصحیح ریختگی تصویر و تصحیح رنگ را روی سیگنال اعمال کند.

Solo امکان ایجاد نسخه high و نسخه پراکسی به طور همزمان را دارد. پس از انجام عملیات تبدیل یک فایل XML که دربردارنده اطلاعات پارامترهای اندازه گیری شده است، تولید میشود که توسط نرم افزار metadata viewer قابل مشاهده می باشد. پاره ای از اطلاعات متادیتای گردآوری شده در قالب فایل XML‌ شامل موارد زیر می باشد :

Frame count

Motiodetect

Luminance average

Luminance peak

Chroma U maximum/minimum

Chroma U average

Chroma V maximum/minimum

Chroma V

Audio average: Channel 1 through 16

Audio peak: Channel 1 through 16

Audio silence: Channel 1 through 16

3:2 detected (start of sequence)

Signalling present / descriptor

Gamut error (pixels per frame)

Picture noise level

RF level

Burst amplitude (analogue inputs only)

Burst amplitude (analogue inputs only)

Picture freeze

 


91/8/10::: 7:14 ع
نظر()