سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانشمندی را دیدی، به خدمتش درای . [امام علی علیه السلام]

الگوریتم PSO یک الگوریتم جستجوی اجتماعی است که از روی رفتار اجتماعی دسته‌های پرندگان مدل شده است. در ابتدا این الگوریتم به منظور کشف الگوهای حاکم بر پرواز همزمان پرندگان و تغییر ناگهانی مسیر آنها و تغییر شکل بهینه‌ی دسته به کار گرفته شد. در PSO، particleها در فضای جستجو جاری می‌شوند. تغییر مکان particleها در فضای جستجو تحت تأثیر تجربه و دانش خودشان و همسایگانشان است. بنابراین موقعیت دیگر particleهای Swarm روی چگونگی جستجوی یک particle اثر می‌گذارد. نتیجه‌ی مدل‌سازی این رفتار اجتماعی فرایند جستجویی است که particleها به سمت نواحی موفق میل می‌کنند. Particleها در Swarm از یکدیگر می‌آموزند و بر مبنای دانش بدست آمده به سمت بهترین همسایگان خود می‌روند. 
اساس کار PSO بر این اصل استوار است که در هر لحظه هر particle مکان خود را در فضای جستجو با توجه به بهترین مکانی که تاکنون در آن قرار گرفته است و بهترین مکانی که در کل همسایگی‌اش وجود دارد، تنظیم می‌کند...
 

ادامه مطلب...

89/12/18::: 8:30 ص
نظر()
  
  

مفهوم کنترل کردن یک پروسه، کاری بسیار ساده و آسان است و انجام اصولی موارد زیر را می‌طلبد:

  • مشخص کردن ترتیب کار ماشین
  • انتخاب مدل PLC
  • اختصاص دادن آدرسهایی از حافظه PLC  به ترمینالهای ورودی و خروجی
  • برنامه‌نویسی و ذخیره آن در حافظه PLC
  • تست نهایی و اجرای برنامه کنترلی

ادامه مطلب...

  
  

همانطور که می دانید برقراری ارتباط بین نقاط مختلف دنیا و پوشش تصویری رخدادهای بین المللی یکی از وظایف شبکه های پخش تلویزیونی یا برودکست (Broadcast) می باشد. این فعالیتها در اغلب موارد نیاز به تجهیزات و امکانات ویژه ای دارد که معمولا تنها در استودیو های تولید و پخش تلویزیونی یافت می شود. اما مگر می شود تنها برای مثلا پوشش یک مسابقه دوستانه یک استودیو در محل برگزاری احداث نمود؟

مسلما خیر.

پس مهندسین فنی برودکست راهکاری را برای حل این مشکل ارائه نمودند. در این راهکار آنها با کمک فناوریهای نوین تجهیزات یک استودیو را با توجه به حجم کاری که قرار است این استودیوی سیار انجام دهد، درون یک کامیون، پشت یک تریلی و یا داخل یک ون جای دادند که البته خود این نصب تجهیزات با توجه به سیار بودن مجموعه، نیاز به تخصصهای دیگری جز الکترونیک و برودکست نیز دارد.

و درنهایت ماشینهای استودیو سیار، OBVan یا Outside Broadcast Van برای ارتباطات بهتر، سریعتر و با کیفیت بیشتر و بالاتر بوجود آمدند.

امروز در هر نقطه از جهان برای پوشش تلویزیونی از این سیستمها استفاده می شود. اما اینکه چه تجهیزاتی در این ماشینها نصب و استفاده شود از نظر شرکتهای سازنده، سازمانهای برودکست و مهندسین فرق می کند. 

آقای راینهارد پنزل در سایت http://www.live-production.tv تحقیقی را ارائه نموده است که در آن تجهیزات سخت افزاری 207 دستگاه ماشین OBVan را با هم مقایسه نموده و شرکتهای سازنده تجهیزات را نیز مشخص کرده است.

من اسلایدهای نمودارهای این مقایسه را به یک فایل ویدئو تبدیل کرده و برای استفاده علاقمندان در لینک زیر قرار داده ام. با کلیک بر روی عکس می تونید این ویدئو را دانلود نمایید.

امید که مورد توجه قرار گیرد.


 



 



  
  

توصیه هایی برای وبگردی امن تر                                                       :
از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمایید  :

وبگردی امن با فایر فاکس

اگر سرعت اینترنت خوبی دارید از حالت «گشت و گذار محرمانه» استفاده کنید. برای فعال کردن این حالت در فایرفاکس در منوی   Tools روی گزینه   Private Browsing Windows کلیک کنید. در پنجره بعد روی دکمه  Start Private Browsing کلیک کنید. با این کار تمام Tab های فعلی فایرفاکس تان بسته می شوند و پنجره Private Browsing باز می شود. پس از گشت و گذار در اینترنت زمانی که پنجره را می بندید، تمام تاریخچه، کوکی ها و هر فایل دیگری که در زمان وبگردی محرمانه ذخیره شده است، پاک می شوند و در آخر Tab های فایرفاکس عادی تان باز می گردند                                                  .
استفاده از افزونه No در فایر فاکس. برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمایید:

NoScipt افزونه‌ای برای وبگردی‌ای امن‌تر

3- ضمیمه هایی که به ایمیل ها الصاق می شوند                                     
هیچ گاه ایمیلی که فرستنده آن را نمی شناسید باز نکنید. بلکه با خیال راحت آن را حذف کنید. اگر از جی‌میل استفاده می کنید آن ایمیل را تیک زده و روی دکمه Report Spam کلیک کنید، تا دیگر ایمیلی از این شخص برای تان نیاید
                               .
نکته: نام فرستنده این ایمیل ها معمولا نام یک بانک معتبر است و در Subject ایمیل نوشته که شما پول فراوانی برنده شده اید و یا از یک نام زیبای زنانه استفاده شده.

4- استفاده از نقص های نرم افزاری                                                    
برای حل این مشکل سعی کنید همیشه نرم افزارهایتان را به روز نگه دارید. خصوصا به روز رسانی های امنیتی (Security Updates) را حتما نصب کنید.

اگر به تروجان آلوده شدید                                                             
نرم افزارهای آنتی ویروس توانایی پاک کردن تروجان ها را دارند. آنها حتی می توانند قبل از نفوذ تروجان به سیستم جلوی آن را بگیرند. البته اگر از عملکرد یک تروجان آگاهی کافی داشته باشید، حتی خودتان می توانید آن را پیدا کرده و پاک کنید. البته در مورد تروجان هایی که دسترسی هکر را به سیستم فراهم می آورند، ماجرا کمی پیچیده تر است. در این موارد اگر امنیت کامپیوتر اهمیت زیادی دارد، توصیه می شود کل هارد کامپیوتر را فرمت (پاک) کنید و از ابتدا روی آن سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز را نصب کنید.

و در آخر شیوع تروجان ها

با توجه به علاقه روز افزون هکرها به مبحث کنترل کامپیوتر از راه دور، شیوع تروجان در میان بدافزارها در حال افزایش است. طبق آمار مختلف در سه ماهه آخر سال 2009 بین 70 تا 80 درصد از بدافزارهای کشف شده در سراسر دنیا تروجان بودند و این میزان در حال افزایش است. پس بهتر است آنها را جدی بگیرید.