سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به کسى که از او مشکلى را پرسید فرمود : ] براى دانستن بپرس نه براى آزار دادن که نادان آموزنده همانند داناست و داناى برون از راه انصاف ، همانند نادان پر چون و چراست . [نهج البلاغه]


استفاده از حافظه های قابل حمل مدت زمان زیادی است که در سیستمهای رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، رسانه هایی از قبیل دیسکت، لوح فشرده و حافظه های قابل حمل و هارد دیسکهای اکسترنال که امروزه برای انتقال داده ها بسیار متداول شده است.

این تجهیزات اگرچه کار مصرف کنندگان را بسیار راحت کرده است، اما مضراتی را نیز در پی داشته است. انتقال ویروسهای گوناگون و دزدی اطلاعات از این دست مشکلاتی است که عمومیت حافظه های قابل حمل در پی داشته است.

ادامه مطلب...

  
  
هارد دیسکها در دهه 1950 اختراع شدند. در ابتدا آنها دیسکهای بزرگی به ضخامت 20 اینچ بودند و فقط مقدار محدودی اطلاعات را میتوانستند ذخیره کنند. در ابتدا نام آنها "دیسکهای ثابت یا ماندنی" (Fixed Disk) یا "وینچسترز" (Winchesters) یک اسم رمز که قبلا برای یک محصول محبوب (IBM) استفاده می شد. بعدا برای تشخیص هارد دیسک از فلاپی دیسک نام هارد دیسک بر روی آنها گذاشته شد.

هارد دیسکها یک صفحه گرد سخت (بشقاب) دارند که قادر است میدان مغناطیسی را نگه دارد، بر خلاف لایه پلاستیکی انعطاف پذیری که در فلاپی ها و کاستها دیده می شود.
در ساده ترین حالت یک هارد دیسک هیچ تفاوتی با یک نوار کاست ندارد. هم هارد دیسک و هم نوار کاست از یک تکنیک برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده میکنند. این دو وسیله از مزایای عمده ذخیره سازی مغناطیسی استفاده میکنند. میدان مغناطیسی براحتی پاک و دوباره نوشته می شود. این میدان براحتی می تواند الگوی شار مغناطیسی ای که بر روی میدان ذخیره شده را به یاد بیاورد.

  

ادامه مطلب...

91/8/10::: 7:18 ع
نظر()
  
  
Serial Advanced Technology Attachment که در حروف اختصاری SATA نامیده می شود، نسل بعدی از رابط درایو دیسک سخت است که از نسل قبلش Parallel ATA) PATA) نیز پیروی می کند.

PATA دارای 40 کابل موازی است که به انواع حافظه های جانبی از قبیل CD/DVD Player و یا HDD می تواند اتصال یابد و یا به دیگر اجزای کنترلی متصل شده است.
گرچه PATA استاندارد است و خوب کار می کند، در عین حال برای آن اشکالاتی نیز وجود دارد.

طول کابل ها حداکثر 18 اینچ (46 سانتیمتر) و از نظر اتصال دادن مشکل بوده و هنگامی که فن دچار مشکل میشود، مانع عبور هوا در کیس می شود.

 بعضی از درایوهای حرفه ای PATA به نام Ultra ATA 133 نرخ انتقال اطلاعات حداکثر تا 133 MBps را دارند.

با بهبود پیدا کردن سرعت CPUها، RAM و گذرگاه های سیستم، بسیار زود طراحان متوجه شدند که رابط PATA با آمدن درایوهای پیشرفته با بازده بالا، معماری سیستم را در محدودیت قرار خواهد داد.

SATA رابطی است که امروزه در هر کامپیوتری دیده می شود.

ادامه مطلب...

  
  

مقدمه

SAMMA Solo محصولی ارائه شده از شرکت Front Porch به منظور پشتیبانی از چرخه مهاجرت مدیا با تبدیل نوارهای آنالوگ به فایل های دیجیتال می باشد. Solo از فرمت های دیجیتال همچون JPEG2000 ،H.264 (MPEG-4) ،IMX ،MPEG2 ،Flash ،Quick Time و Windows Media پشتیبانی می کند. در Solo امکاناتی به منظور تعریف فرآیند کاری و کنترل کیفیت پیاده سازی شده است. همچنین امکان تعریف الگوهای از پیش تنظیم شده توسط کاربران مجاز به سهولت در استفاده از Solo افزوده است

ادامه مطلب...

91/8/10::: 7:14 ع
نظر()
  
  

با پیشرفت روزافزون صنعت IT و افزایش هرچه بیشتر پهنای باند اینترنت در اختیار شرکتها، ارگانها و کاربران عادی، روشهای انتقال داده های تصویری نیز دستخوش تغییرات عمده ای شده است. امروزه با فراگیر شدن شبکه های انتقال داده فیبرنوری که چون شبکه های تار عنکبوتی در حال افزایش است دیگر استفاده از ابزارهایی مانند SNG و OBVan در داخل شهرها و مکانهایی که امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت وجود دارد، مقرون به صرفه به نظر نمی آید، چراکه هزینه های اجاره فرکانس، هزینه اولیه بسیار بالای تجهیزات و تعمیرات و نگهداری و همچنین نیروی انسانی متخصص همراه آن برای بسیاری از برودکسترها کمرشکن می نماید. اما با دانش اندک فنی و دسترسی به اینترنت پرسرعت می توان خط ارتباطی مناسبی را برای انتقال تصویر ایجاد نمود.

ادامه مطلب...