سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندکى که با آن بپایى به از بسیارى که از آن دلگیر آیى . [نهج البلاغه]

شرکت AMD از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های رایانه‌ای دنیا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده اعلام کرد قصد خرید مجوز استفاده از پردازنده‌های ARM را ندارد و همچنان قصد دارد نسل جدید تراشه‌ها و پردازنده‌های خود برای رایانه‌های لوحی را مبتنی بر معماری x86 به تولید برساند.

شرکت AMD در بیانیه خود توضیح داد که هم‌اکنون به دنبال استفاده از مجوز پردازنده‌های ARM نیست. "جان تیلور " در این خصوص گفت با وجود محبوبیت پردازنده‌های ARM برای رایانه‌های لوحی که به صورت همزمان پردازنده‌های مرکزی رایانه‌ای و پردازنده‌های گرافیکی را شامل می‌شوند، شرکت AMD هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این پردازنده‌ها ندارد.

تیلور که مدیریت بازاریابی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری AMD را برعهده دارد، توضیح داد که این شرکت هم‌اکنون پردازنده‌های خود را مبتنی بر معماری x86 به تولید می‌رساند و در نظر دارد طی سال آتی نخستین تراشه‌های ویژه خود برای رایانه‌های لوحی مبتنی بر پردازنده x86 را وارد بازار کند.

او در این خصوص گفت: «ما با سری پردازنده‌های x86 خود موفقیتی بزرگ را پیش‌رو داریم و در تلاشیم با تاکید بر این پردازنده‌ها، بتوانیم سهم خود در بازار جهانی رایانه‌های لوحی را افزایش دهیم».

لازم به ذکر است، طی هفته گذشته شایعاتی مبنی بر تمایل شرکت AMD به استفاده از مجوزهای شرکت ARM منتشر شده بود. این شایعات پس از آن منتشر شد که منابع آگاه اعلام کردند "جِم دِیویس" مدیرعامل شرکت ARM قصد دارد طی کنفرانس توسعه‌دهندگان محصولات AMD که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، سخنرانی کند.


  
  

Blue Star یک ویروس رایانه‌یی است که در سیستم‌های آلوده به این ویروس کلمه "Blue Star" در بالای هر پنجره از سیستم عامل ویندوز دیده می‌شود.

توسعه روز به روز بستر وب، خرابکاران امنیت این فضا را هم بیکار نگذاشته است تا جایی که هر روزه شاهد پخش ویروس جدیدی بر روی این فضا هستیم.

Blue Star یک ویروس رایانه‌یی است که کلمه "Blue Star" در بالای هر پنجره اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده کنید، دیده می‌شود و باید دانست این ویروس هم مثل همه ویروس‌های دیگر، خودش را تکثیر می‌کند و ممکن است سرعت رایانه را پایین آورد، به داده‌ها آسیب رساند، مقدار حافظه در دسترس را کاهش دهد و یا حتی برخی از برنامه‌های عادی را غیرفعال کند.

ادامه مطلب...

  
  

«هنگامی که روز قیامت شود، خداوند تمام انسان ها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت ». این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایة علم و تربیت معلمان  و تعلیم شایستة آنان به خدا راه یافته و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.


90/2/11::: 8:46 ص
نظر()
  
  

حضرت سجاد (ع) در فرمایشات خود سفارش بسیاری در حفظ حقوق معلم از سوی شاگردان دارند  و می فرماید:« حق کسی که عهده دار تعلیم توست آن است که او را بزرگ شماری و مجلس او را سنگین بداری و نیکو به وی گوش فرا دهی و روی خود را بر او کنی و با او بلند سخن نگویی و کسی را که از او چیزی  می پرسد تو پاسخ ندهی و بگذاری که خود او پاسخ گو باشد و در مجلس او با هیچ کس به صحبت ننشینی و در محضر او بدگویی از کسی نکنی و اگر از او در نزد تو بدگویی شد از او دفاع کنی و عیب پوشش باشی و فضایل و مناقب او را آشکار کنی و با دشمنش همنشینی نکنی و با دوستش دشمنی نورزی؛ پس چون چنین کردی، فرشتگان خدای تعالی به سود تو گواهی خواهند داد که مقصد و مقصود تو از او و فرا گرفتن دانش او فقط برای خدا بوده نه به خاطر مردم ».


  
  

روز جهانی کارگر یادمان شورش کارگران آمریکائی در اول ماه مه 1886 در شیکاگو است که هر سال در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود.

حزب‌های کمونیست و سوسیالیست و اتحادیه‌های کارگری در بسیاری از کشورهای جهان این روز را با برگزاری تظاهرات و راهپیمائی‌های خیابانی برگزار می‌کنند.

دهها سال است که به این مناسبت در این روز، در کشورهای مختلف (به استثنای ایالات متحده، کانادا و چند کشور کوچک) مراسم ویژه برگزار می‌شود. ایالات متحده و کانادا نخستین دوشنبه هر سپتامبر (شهریور ماه) را به عنوان «روزکارگر» برگزار می‌کنند.

پیش‌زمینه

مناسبت اول مه به عنوان روز کارگر به این لحاظ بوده است که در چهارم ماه مه سال1886، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهارتن نیز اعدام شدند. کارگران اعتصابی خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به 8 ساعت بودند. قرار بود که اول ماه مه 1886در آمریکا (ایالات متحده)، کاهش ساعات کار به هشت ساعت در روز، به اجرا درآید که چنین نشد و در نتیجه، کارگران در گوشه و کنار این کشور دست به تظاهرات زدند و در یک‌هزار و دویست کارخانه و کارگاه، اعتصاب صورت گرفت. شمار کارگران معترض شهر شیکاگو بیش از سایر شهرها و حدود 90 هزار تن بود. در چهارمین روز تظاهرات شیکاگو، کارگران اعتصابی و هوادارانشان در «میدان بیده = Haymarket  » جمع شده و از اینجا به حرکت درآمده بودند. سخنرانان آنان بر یک گاری بزرگ سوار بودند و شعار می‌دادند. پس از طی مسافتی، پلیس اطراف این گاری (چهارچرخه) را گرفت و خواست که تظاهرکنندگان متفرق شوند که ناگهان انفجاری صورت گرفت، یک مامور پلیس کشته شد و چند کارگر و پلیس نیز مجروح شدند. این حادثه سبب شد که پلیس دست به تیراندازی به سوی جمعیت بزند و کشتار صورت گیرد. آمار کشته‌شدگان اعلام نشده‌است ولی اسامی انبوه مجروحان در دست است. پلیس با اعمال خشونت موفق شد جمعیت را پراکنده سازد. در پی این حادثه، هشت تن به عنوان مسبّب دستگیر شدند که پنج نفر از آنان کارگر مهاجر آلمانی و یکی هم آلمانی تبعه آمریکا بود. دادگاه یکی از این دستگیرشدگان را به 15 سال حبس محکوم کرد و بقیه محکوم به اعدام شدند که فرماندار ایالت مجازات دو تن از آنان را به حبس ابد تخفیف داد. یکی از محکومان به اعدام، پیش از اجرای حکم خودکشی کرد و چهار نفر دیگر به دار آویخته شدند.

با رسیدن اخبار مربوط به این تظاهرات، کشتار و اعدام به سایر کشورها، در گوشه و کنار جهان مراسم یادبود برگزار و هر سال هم تکرار شد که به تدریج اول ماه مه، روز جهانی کارگر عنوان گرفت. چون اعدام‌شدگان شیکاگو عمدتا آلمانی بودند، در سال 1933 حزب نازی آلمان روز اول ماه مه را روز ملی و تعطیل عمومی اعلام کرد.

منابع

  • با روز جه‍انی کارگر بی‍شت‍ر آشن‍ا شویم، کار و کارگر، (3 خرداد 1383): ص 8.
  • سلیمیان، جبارعلی، به من‍اسب‍ت روز جه‍انی کارگر، کار و کارگر، (11 اردیبهش‍ت 1379): ص 2. 


90/2/11::: 8:22 ص
نظر()
  
  

اپل از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌شود که سال‌هاست تلاش خود را برای تولید محصولات سبز و سازگار با محیط زیست آغاز کرده اما بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز Greenpeace مبنی بر میزان مصرف انرژی در پایگاه‌های داده شرکت‌های بزرگ، اپل آلوده‌ترین شرکت دنیا محسوب می‌شود.

این مرکز گزارشی را با عنوان "اطلاعات شما چقدر آلوده است" منتشر کرده و نام شرکت اپل را در صدر لیست آلوده‌ترین شرکت‌ها آورده است و توضیح داده که اپل در پایگاه‌های داده خود نسبت به دیگر شرکت‌ها بیشترین میزان انرژی را مصرف می‌کند.

این لیست نشان داده است که اپل در این زمینه در رتبه بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌ها از جمله آمازون، فیس‌بوک، گوگل، اچ‌پی، مایکروسافت، توئیتر و یاهو قرار دارد.

شرکت اپل در فهرست انرژی‌های پاک پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده و امتیاز آن 7/6 درصد اعلام شده است. در این لیست یاهو با 55.9 بهترین رتبه را از آن خود کرده است.

شرکت اپل همچنین در زمینه میزان انتشار دی‌اکسیدکربن نیز با 54.5 درصد رتبه نخست را از آن خود کرده است. در این زمینه پس از اپل شرکت فیس‌بوک با 53.2 درصد قرار گرفته است


90/2/6::: 11:34 ص
نظر()
  
  

شرکت SanDisk با همکاری شرکت ژاپنی توشیبا موفق به تولید مدل جدید حافظه‌های فلش 64 گیگابیتی NAND مبتنی بر فناوری 19 نانومتری شده‌اند که از حافظه فلش ساخته شده توسط شرکت‌های اینتل و Micron که هفته گذشته معرفی شد، کوچک‌تر است.

SanDisk اعلام کرد که این محصول مبتنی بر فناوری 19 نانومتری ساخته شده و این در حالی است که اینتل و Micron آخرین مدل از حافظه فلش خود را مبتنی بر فناوری 20 نانومتری تولید کرده بودند.

شرکت SanDisk در ادامه توضیح داد که محصول آن به عنوان کوچکترین و سریع‌ترین حافظه فلش در دنیا محسوب می‌شود و هنوز هیچ رقیبی برای آن موجود نیست.

"یورام کدار " مدیر فناوری مرکز SanDisk طی بیانیه‌ای گفت: «از اینکه کوچک‌ترین و سریع‌ترین حافظه فلش NAND دنیا را معرفی می‌کنیم بسیار خوشحالیم. این محصول که مبتنی بر فناوری 19 نانومتری ساخته شده، با همکاری شرکت توشیبا به تولید رسیده است».

این حافظه فلش جدید می‌تواند در انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن‌های همراه، رایانه های لوحی و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار گیرد.


  
  

نوریو اوگا، رییس پیشین سونی که با طراحی فورمت دیسک فشرده (CD) به تحول صنعت موسیقی کمک کرد، در سن 81 سالگی درگذشت.

وی که فارغ‌التحصیل مدرسه موسیقی بود، از سال 1982 تا 1995 به عنوان رییس در سونی خدمت کرد و تحول این سازنده الکترونیکی به غول سرگرمی جهانی را که موسیقی، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌یی را تحت پوشش قرار داد، هدایت کرد.

اوگا که استعدادش زمانی که یک دانش‌آموز بود و درباره کیفیت یک نوار ضبط ساخت شرکت مادر سونی شکایت کرد، کشف شد، روز شنبه درگذشت.

در کنار طراحی فورمت CD، اوگا مذاکرات سونی با شرکت سی بی اس در سال 1968 را که به شکل‌گیری شرکت سی بی اس سونی ریکوردز منتهی شد، هدایت کرد.

تصمیم او برای خرید "کولومبیا پیکچرز" به مبلغ 3.4 میلیارد دلار در سال 1989 موقعیت سونی به عنوان غول سرگرمی را تحکیم کرد.

وی هم‌چنین لوگوی شرکت سونی را طراحی و بر ورود دیرهنگام سونی به بازار بازی نظارت کرد.

اوگا در سال 1993 شرکت سونی کامپیوتر اینترتینمنت را در صنعت بازی راه‌اندازی کرد که تحت تسلط شرکت‌های قدرتمندی مانند نینتندو و سگا بود.

با وجود بدبینی موجود حتی در داخل سونی، کنسول بازی پلی‌استیشن در سال 1994 عرضه شد و اخیرا به بخش اصلی از کسب و کار این شرکت تبدیل شده است.

تحت ریاست اوگا، سونی صنعت موسیقی را با فورمت CD که در سال 1982 به همراه "رویال فیلیپس الکترونیکس" طراحی کرد، متحول ساخت.

ژاپن از دستاوردهای اوگا با اعطای برخی از برترین نشانهای این کشور به وی، تجلیل کرد و فرانسه نیز به وی نشان لژیون دونور داد.

سونی اعلام کرد پس از یک مراسم خصوصی، یادبودی را برای وی در شرکت برگزار می‌کند.